University of Oulu

NIEMI, Antti H.; KOSKELA, Jani; FEDORIK, Filip. Evaluation of some harmonic load models for the vibration analysis of footbridges. Rakenteiden Mekaniikka, [S.l.], v. 50, n. 3, p. 127-130, elo. 2017. ISSN 1797-5301. doi: https://doi.org/10.23998/rm.65104

Evaluation of some harmonic load models for the vibration analysis of footbridges

Saved in:
Author: Niemi, Antti H.1; Fedorik, Filip1; Koskela, Jani2
Organizations: 1University of Oulu, P.O.Box 4200, FI-90014 Oulu
2Pöyry Finland Oy, Elektroniikkatie 13, 90590 Oulu
Format: article
Version: published version
Access: open
Online Access: PDF Full Text (PDF, 0.2 MB)
Persistent link: http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe201709088535
Language: English
Published: Rakenteiden mekaniikan seura, 2017
Publish Date: 2017-09-08
Description:

Summary

We analyze and compare different dynamic load models used for the verification of vibration serviceability of footbridges. The considered models predict the acceleration response of the bridge for random streams of pedestrians as well as for deterministic group of walking or running pedestrians. The analysis is carried out in the context of a steel-concrete composite bridge model. Both moving and stationary loads are studied.

see all

Abstrakti

Artikkelissa analysoidaan ja verrataan erilaisiaa dynaamisia kuormamalleja, joita käytetään kevyeen liikenteen siltojen värähtelymitoituksessa. Tarkasteltavia malleja käytetään sillan kiihtyvyysvasteen ennustamisessa, kun sillalla liikkuu satunnainen kävelijävirta tai deterministinen kävelijä- tai juoksijaryhmä. Analyysi suoritetaan tarkastelmalla teräs-betoniliittorakenteista siltaa. Tutkimuksen kohteena ovat sekä liikkuvat että paikalllaan pysyvät herätteet.

see all

Series: Rakenteiden mekaniikka
ISSN: 0783-6104
ISSN-E: 1797-5301
ISSN-L: 0783-6104
Volume: 50
Issue: 3
Pages: 127 - 130
DOI: 10.23998/rm.65104
OADOI: https://oadoi.org/10.23998/rm.65104
Type of Publication: A1 Journal article – refereed
Field of Science: 212 Civil and construction engineering
Subjects:
Funding: This work has been supported by the Finnish Transport Agency and Oulun rakennustekniikan säätiö.
Copyright information: © The author(s) 2017. Open access under CC BY-SA 4.0 license.
  https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/