Toimintamallin johtaminen pilotoinnin avulla Lukuinto-ohjelmassa |
|
Author: | Kurttila-Matero, Eeva1; Ikonen, Kaisa; Innanen, Kaisu; |
Organizations: |
1Oulun yliopisto |
Format: | article |
Version: | published version |
Access: | open |
Online Access: | PDF Full Text (PDF, 0.2 MB) |
Persistent link: | http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2017111450697 |
Language: | Finnish |
Published: |
Informaatiotutkimuksen yhdistys,
2014
|
Publish Date: | 2017-11-14 |
Description: |
TiivistelmäLukuinto-ohjelmassa (Lukuinto 2014) on pilotoinnin avulla etsitty käytäntöjä, jotka innostavalla tavalla monipuolistavat esi- ja perusopetuksessa lasten ja nuorten lukemisen tapoja. Uudet luku- ja kirjoitustaidot alati muuttuvassa tekstiympäristössä ovat niitä tulevaisuuden taitoja, joihin koulu ja kirjasto voivat yhdessä panostaa. (Korkeamäki 2011, 15; Coiro ym. 2014) Keskeisiä elementtejä kehittämistyössä on ollut koulun ja kirjaston yhteistyö ja kehittämistä tukevan koulutuksen räätälöinti yhteistyökumppaneiden kanssa. Koulutukset ovat toimineet ajattelun uudistajina ja tukena yhteisen tutkimusperustaisen käsitteistön omaksumiselle kirjaston ja koulun kesken. see all
|
Series: |
Informaatiotutkimus |
ISSN: | 1797-9137 |
ISSN-E: | 1797-9129 |
ISSN-L: | 1797-9137 |
Volume: | 33 |
Issue: | 3 |
Conference: |
Informaatiotutkimuksen päivät |
Type of Publication: |
B1 Journal article |
Field of Science: |
518 Media and communications 516 Educational sciences |
Subjects: | |
Copyright information: |
© 2014 Tekijät. Lehdessä julkaistut kirjoitukset on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen Julkinen -lisenssillä |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |