Digitaaliset pelit ja sovellukset lapsen kehityksen tukena |
|
Author: | Huttunen, Kerttu1 |
Organizations: |
1Oulun yliopisto |
Format: | article |
Version: | published version |
Access: | open |
Online Access: | PDF Full Text (PDF, 0.5 MB) |
Persistent link: | http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2021041510472 |
Language: | Finnish |
Published: |
Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys,
2021
|
Publish Date: | 2021-04-15 |
Description: |
TiivistelmäLähestyn tässä artikkelissa pelien ja sovellusten maailmaa lapsen sekä hänen oppimisensa ja kuntoutuksensa tarpeiden näkökulmasta. Käsittelen myös yleisellä tasolla hyvien oppimis- ja kuntoutuspelien piirteitä ja sitä, mitä asioita pelien ja sovellusten valinnassa olisi hyvä ottaa huomioon. Tutkimustieto oppimis- ja kuntoutussovellusten vaikuttavuudesta lapsen taitojen tukemisessa lisääntyy koko ajan. Sitä on tärkeä seurata ja käyttää kertynyttä tietoa hyväksi täydentämään omien kokemusten tuomaa näkemystä siitä, millainen peli tai sovellus sopisi kenellekin ja mihin tarkoitukseen. Pelejä ja sovelluksia syntyy, tulee käyttöön ja jää pois käytöstä niin huimassa tahdissa, etten nosta esille yksittäisten pelien tai sovellusten nimiä. Niistä saa hyvin tietoa blogeista ja erilaisilta kuntoutussovelluksiin keskittyviltä sosiaalisen median kanavilta. see all
|
Series: |
Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistyksen julkaisuja |
ISSN: | 1458-7580 |
ISSN-L: | 1458-7580 |
ISBN: | 978-952-68723-6-0 |
Volume: | 53 |
Pages: | 76 - 92 |
Host publication: |
Kieli, leikki ja pelillisyys : Puheen ja kielen tutkimuksen päivät 25.–26.3.2021 |
Host publication editor: |
Laakso, Minna Nylund, Annette Kautto, Anna Kanto, Laura Tolonen, Anna-Kaisa |
Conference: |
Puheen ja kielen tutkimuksen päivät |
Type of Publication: |
A4 Article in conference proceedings |
Field of Science: |
616 Other humanities |
Subjects: | |
Copyright information: |
© Kerttu Huttunen ja Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys. |