Free-to-Play -liiketoimintamalli |
|
Author: | Tähtö, Elias1 |
Organizations: |
1University of Oulu, Faculty of Information Technology and Electrical Engineering, Information Processing Science |
Format: | ebook |
Version: | published version |
Access: | open |
Online Access: | PDF Full Text (PDF, 0.5 MB) |
Pages: | 20 |
Persistent link: | http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201612103248 |
Language: | Finnish |
Published: |
Oulu :
E. Tähtö,
2016
|
Publish Date: | 2016-12-12 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Description: |
Tutkielmani tarkoitus on tutustua erilaisiin pelejen sisäisiin mikrotransaktioihin sekä monetisaatioon. Peliteollisuuden tämän hetken suosituimpana pelimuotona on niin sanotut Free-To-Play -pelit, joiden liikevaihto perustuu täysin käyttäjien suorittamiin mikrotransaktioihin, joilla ostetaan erilaisia pelin sisäisiä hyödykkeitä. Free-to-play -malli on ansaintamallina vielä aika uusi, vaikkakin mikrotransaktioita on ollut olemassa erilaisissa peleissä jo monia kymmeniä vuosia. Tutkielmassani aion ottaa myös esille erilaisia piirteitä joita esiintyy perinteisissä mikrotransaktioihin perustuvien pelejen käyttäjissä. Pääpaino tutkielmassani tulee kuitenkin olemaan mikrotransaktioiden liiketoiminnallisessa kannattavuudessa ja siinä miksi free-to-play -malli kannattaa nykypeleissä. Tutkimusongelmaksi muodostuukin näin ”Onko Free-to-Play -liiketoimintamalliin siirtyminen kannattavaa taloudellisesti?”.
see all
|
Subjects: | |
Copyright information: |
© Elias Tähtö, 2016. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for your own personal use. Commercial use is prohibited. |