Polttomoottoreiden venttiilikoneistot |
|
Author: | Ruotsalainen, Mikko1 |
Organizations: |
1University of Oulu, Faculty of Technology, Mechanical Engineering |
Format: | ebook |
Version: | published version |
Access: | open |
Online Access: | PDF Full Text (PDF, 2.1 MB) |
Pages: | 39 |
Persistent link: | http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201705041685 |
Language: | Finnish |
Published: |
Oulu :
M. Ruotsalainen,
2017
|
Publish Date: | 2017-05-04 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Description: |
Tavoitteenani oli tutustua erilaisiin nelitahtisten polttomoottoreiden venttiilikoneistotyyppeihin, niiden osiin ja muuttuvaan venttiilien ajoitukseen. Ajatuksena oli selvittää mitä hyötyjä ja haittoja kullakin rakenteella on. Monet vanhat ja yksinkertaiset venttiilikoneistot ovat väistymässä ja uudet monimutkaisemmat rakenteet yleistyvät, koska ne mahdollistavat moottorin toiminnan paremman säätelyn. Tällä halutaan vähentää moottoreiden päästöjä ja polttoaineenkulutusta. Varsinkin muuttuva venttiilien ajoitus yleistyy koko ajan ja lähestulkoon jokainen moottorivalmistaja on kehitellyt siihen suunniteltuja järjestelmiä.
see all
My goal was to familiarize myself with diverse types of valve gears for four stroke combustion engines and get to know how they operate. I was trying to find out what are the benefits and short comings of each solution. Many old and simple valve gear configurations are being replaced with more advanced and complex solutions. Variable valve timing is especially becoming more and more common, as the engine manufacturers try to lower fuel consumption and emissions, and almost all engine manufacturers have developed their own solutions.
see all
|
Subjects: | |
Copyright information: |
© Mikko Ruotsalainen, 2017. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for your own personal use. Commercial use is prohibited. |