Palveluita tuottavan pienyrityksen ensimmäisen asiakasreferenssin merkitys |
|
Author: | Hintsala, Kari1 |
Organizations: |
1University of Oulu, Oulu Business School, Department of Marketing, Marketing |
Format: | ebook |
Version: | published version |
Access: | open |
Online Access: | PDF Full Text (PDF, 0.7 MB) |
Pages: | 47 |
Persistent link: | http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201706082639 |
Language: | Finnish |
Published: |
Oulu :
K. Hintsala,
2017
|
Publish Date: | 2017-06-08 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Description: |
Tutkimuksen tavoitteena on määritellä palveluita tarjoavan pienyrityksen ensimmäisen asiakasreferenssin merkitys. Ensimmäistä asiakasreferenssiä on tutkittu teollisuusyritysten kontekstissa jonkin verran, joten tämä tutkimus on tärkeä kohdistuessaan pieneen palveluyrityksen. Tutkimus on tehty kvalitatiivisena monitapaustutkimuksena. Tutkimuksessa määritetään palveluita tuottavan pienyrityksen ensimmäisen asiakasreferenssin arvon rakentuminen, joten sisältö koostuu asiakasreferenssin hankinnan prosessista ja asiakasreferenssin arvosta. Arvo koostuu referenssiasiakkaan sitoutumisesta ja tuotosta, referenssiasiakkaalta saadusta käytännön tiedosta, referenssiasiakkaan maineesta, referenssiasiakkaalta saatavan referenssimedian muodosta, asiakassuhteen pituudesta, referenssiasiakkaan koosta ja verkoston koosta, referenssiasiakkaan samankaltaisuudesta toimittajan ja potentiaalisen asiakkaan kanssa, referenssiasiakkaan toimialasta sekä asiakasreferenssin tuoreudesta. Tutkimuksessa nousi esille ensimmäisen asiakasreferenssin ominaispiirteet palveluyrityksessä, sekä b2b- ja b2c-asiakasreferenssien ominaispiirteet.
see all
|
Subjects: | |
Copyright information: |
© Kari Hintsala, 2017. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for your own personal use. Commercial use is prohibited. |