University of Oulu

Palveluita tuottavan pienyrityksen ensimmäisen asiakasreferenssin merkitys

Saved in:
Author: Hintsala, Kari1
Organizations: 1University of Oulu, Oulu Business School, Department of Marketing, Marketing
Format: ebook
Version: published version
Access: open
Online Access: PDF Full Text (PDF, 0.7 MB)
Persistent link: http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201706082639
Language: Finnish
Published: Oulu : K. Hintsala, 2017
Publish Date: 2017-06-08
Physical Description: 47 p.
Thesis type: Bachelor's thesis
Description:
Tutkimuksen tavoitteena on määritellä palveluita tarjoavan pienyrityksen ensimmäisen asiakasreferenssin merkitys. Ensimmäistä asiakasreferenssiä on tutkittu teollisuusyritysten kontekstissa jonkin verran, joten tämä tutkimus on tärkeä kohdistuessaan pieneen palveluyrityksen. Tutkimus on tehty kvalitatiivisena monitapaustutkimuksena. Tutkimuksessa määritetään palveluita tuottavan pienyrityksen ensimmäisen asiakasreferenssin arvon rakentuminen, joten sisältö koostuu asiakasreferenssin hankinnan prosessista ja asiakasreferenssin arvosta. Arvo koostuu referenssiasiakkaan sitoutumisesta ja tuotosta, referenssiasiakkaalta saadusta käytännön tiedosta, referenssiasiakkaan maineesta, referenssiasiakkaalta saatavan referenssimedian muodosta, asiakassuhteen pituudesta, referenssiasiakkaan koosta ja verkoston koosta, referenssiasiakkaan samankaltaisuudesta toimittajan ja potentiaalisen asiakkaan kanssa, referenssiasiakkaan toimialasta sekä asiakasreferenssin tuoreudesta. Tutkimuksessa nousi esille ensimmäisen asiakasreferenssin ominaispiirteet palveluyrityksessä, sekä b2b- ja b2c-asiakasreferenssien ominaispiirteet.
see all

Subjects:
Copyright information: © Kari Hintsala, 2017. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for your own personal use. Commercial use is prohibited.