Motivoivat tekijät pelillistämisessä |
|
Author: | Karvonen, Ville1 |
Organizations: |
1University of Oulu, Faculty of Information Technology and Electrical Engineering, Information Processing Science |
Format: | ebook |
Version: | published version |
Access: | open |
Online Access: | PDF Full Text (PDF, 0.3 MB) |
Pages: | 20 |
Persistent link: | http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201809132776 |
Language: | Finnish |
Published: |
Oulu :
V. Karvonen,
2018
|
Publish Date: | 2018-09-14 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Description: |
Viimeisen kymmenen vuoden aikana pelillisiä elementtejä on alettu käyttämään enenevissä määrin myös ei-pelillisissä yhteyksissä. Pelillistämistä on käytetty hyväksi muun muassa opetuksen, terveydenhuollon ja markkinoinnin aloilla ja suosituimpia käytettyjä pelillisiä elementtejä ovat olleet pisteet, pistetaulukot ja arvomerkit. Tässä kirjallisuuskatsauksessa pyrittiin selvittämään, mikä pelillisyydessä motivoi ja sitouttaa ihmisiä pelillistettyjen palveluiden käyttöön. Nämä motivoivat tekijät jaoteltiin kuuteen eri luokkaan. Löydetyt luokat olivat tarinallisuus, eteneminen, sosiaaliset aspektit, informaatio ja palaute, palkitseminen ja flow.
see all
|
Subjects: | |
Copyright information: |
© Ville Karvonen, 2018. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for your own personal use. Commercial use is prohibited. |