University of Oulu

Motivoivat tekijät pelillistämisessä

Saved in:
Author: Karvonen, Ville1
Organizations: 1University of Oulu, Faculty of Information Technology and Electrical Engineering, Information Processing Science
Format: ebook
Version: published version
Access: open
Online Access: PDF Full Text (PDF, )
Persistent link: http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-201809132776
Language: Finnish
Published: Oulu : V. Karvonen, 2018
Publish Date: 2018-09-14
Thesis type: Bachelor's thesis
Description:
Viimeisen kymmenen vuoden aikana pelillisiä elementtejä on alettu käyttämään enenevissä määrin myös ei-pelillisissä yhteyksissä. Pelillistämistä on käytetty hyväksi muun muassa opetuksen, terveydenhuollon ja markkinoinnin aloilla ja suosituimpia käytettyjä pelillisiä elementtejä ovat olleet pisteet, pistetaulukot ja arvomerkit. Tässä kirjallisuuskatsauksessa pyrittiin selvittämään, mikä pelillisyydessä motivoi ja sitouttaa ihmisiä pelillistettyjen palveluiden käyttöön. Nämä motivoivat tekijät jaoteltiin kuuteen eri luokkaan. Löydetyt luokat olivat tarinallisuus, eteneminen, sosiaaliset aspektit, informaatio ja palaute, palkitseminen ja flow.
see all

Subjects:
Copyright information: © Ville Karvonen, 2018. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for your own personal use. Commercial use is prohibited.