University of Oulu

Kehittyminen pelien kautta

Saved in:
Author: Huttunen, Jesse1
Organizations: 1University of Oulu, Faculty of Information Technology and Electrical Engineering, Information Processing Science
Format: ebook
Version: published version
Access: open
Online Access: PDF Full Text (PDF, 0.6 MB)
Pages: 23
Persistent link: http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202203151348
Language: Finnish
Published: Oulu : J. Huttunen, 2022
Publish Date: 2022-03-15
Thesis type: Bachelor's thesis
Description:

Tiivistelmä

Motivaationa tutkimukselle oli oma kokemus ja mielenkiinto pelaamista kohtaan, koska pelaan itse suhteellisen paljon pelejä. Ongelmana oli, että voiko pelit kehittää kykyjö ja taitoja vai onko se vain plasebo efekti, koska pelaan itse ja yritän saada jotain syytä miksi pelaamisellani on merkitystä. Muista tutkimuksista selvisi, että pelejä voidaan käyttää pelien kehittämiseen, mutta niitä ei tulisi käyttää ainoana tapana kehittää taitoja ja kykyjä. Tämän lisäksi lisälöydöksinä oli että miehet pelaavat enemmän kuin naiset. Uutta tähän voitaisiin ottaa se että olen itsekkin pelaaja, joten voin sanoa yleensä mitä mikäkin peli vaatii. Tuloksia voidaan hyödyntää seuraaviin tutkimuksiin, kuten miksi miehet pelaavat enemmän kuin naiset ja miten eri genret vaikuttavat taitojen ja kykyjen kehittymiseen, koska siitä aiheesta ei ollut kuin muutama tutkimus, missä verrattiin eri genrejä toisiinsa ja miten ne kehittivät taitoja eri tavoilla.

see all

Subjects:
Copyright information: © Jesse Huttunen, 2022. Except otherwise noted, the reuse of this document is authorised under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) licence (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). This means that reuse is allowed provided appropriate credit is given and any changes are indicated. For any use or reproduction of elements that are not owned by the author(s), permission may need to be directly from the respective right holders.
  https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/