Video digitaalisen oppimisen työkaluna matriisi- ja sidostusopetuksessa
Alahuhta, Eemeli; Hashi, Ahmed (2022-05-18)
Alahuhta, Eemeli
Hashi, Ahmed
E. Alahuhta; A. Hashi
18.05.2022
© 2022 Eemeli Alahuhta, Ahmed Hashi. Tämä Kohde on tekijänoikeuden ja/tai lähioikeuksien suojaama. Voit käyttää Kohdetta käyttöösi sovellettavan tekijänoikeutta ja lähioikeuksia koskevan lainsäädännön sallimilla tavoilla. Muunlaista käyttöä varten tarvitset oikeudenhaltijoiden luvan.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202205182228
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202205182228
Tiivistelmä
Tämän tutkielman tavoitteena oli valmistaa video-opetusmateriaalia opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) MeDigi-hankkeeseen kariologian oppialalle hammaslääketieteen opiskelijoille, sekä tehdä kirjallisuuskatsaus ajankohtaiseen tutkimusnäyttöön digitaalisesta oppimisesta.
Tuotettua materiaalia on hyödynnetty Oulun yliopistossa hammaslääketieteen tutkinto-ohjelmassa kliinisen vaiheen opiskelijoilla fantom-opetuksessa. Opetusvideoissa käsittelimme matriisi- ja sidostustyöskentelyä, sekä kofferdamin käyttöä. Opetusmateriaali on kokonaisuudessaan tuotettu suun terveyden tutkimusyksikössä, Oulussa.
COVID-19-pandemia on luonut aikana haasteita yliopisto-opetukseen, sekä opiskelijoille, että opetushenkilökunnalle. Etäopetuksen lisääntymisen myötä on muodostunut tarve tehokkaille digitaalisille opetusstrategioille. Koemme, että tutkielmamme osaltaan edistää hammaslääketieteen etä- ja hybridiopetuksen opetusmahdollisuuksia.
Tuotettua materiaalia on hyödynnetty Oulun yliopistossa hammaslääketieteen tutkinto-ohjelmassa kliinisen vaiheen opiskelijoilla fantom-opetuksessa. Opetusvideoissa käsittelimme matriisi- ja sidostustyöskentelyä, sekä kofferdamin käyttöä. Opetusmateriaali on kokonaisuudessaan tuotettu suun terveyden tutkimusyksikössä, Oulussa.
COVID-19-pandemia on luonut aikana haasteita yliopisto-opetukseen, sekä opiskelijoille, että opetushenkilökunnalle. Etäopetuksen lisääntymisen myötä on muodostunut tarve tehokkaille digitaalisille opetusstrategioille. Koemme, että tutkielmamme osaltaan edistää hammaslääketieteen etä- ja hybridiopetuksen opetusmahdollisuuksia.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [31941]