University of Oulu

Vygotsky’s inner speech in second language learning

Saved in:
Author: Nokkonen, Saara1
Organizations: 1University of Oulu, Faculty of Education, Educational Sciences
Format: ebook
Version: published version
Access: open
Online Access: PDF Full Text (PDF, 0.5 MB)
Pages: 26
Persistent link: http://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202205312466
Language: English
Published: Oulu : S. Nokkonen, 2022
Publish Date: 2022-05-31
Thesis type: Bachelor's thesis
Description:

Abstract

This thesis focuses on Vygotsky’s theory on inner speech and inner speech in second language learning. To deepen the understanding of inner speech some supporting theories such as sociocultural theory, mediation, Zone of proximal development and scaffolding are mentioned. The supporting theories are mentioned because understanding inner speech would be difficult if not understanding the theories connected to it. Vygotsky’s sociocultural theory in which the theory of language appears is divided into sections of the theory to create a consistent body of information which is used to explain inner speech and inner speech in second language learning. There is a need in education for more diverse teaching methods and yet inner speech is not much used in education due to it being an internalized function and therefore more demanding to detect and understand.

Vygotskyn sisäinen puhe vieraan kielen opiskelussa

Tiivistelmä

Tämä opinnäytetyö keskittyy Vygotskyn teoriaan sisäisestä puheesta ja sisäiseen puheeseen vieraan kielen opiskelussa. Teorian ymmärtämisen syventämisen vuoksi, joitain sisäistä puhetta tukevia teorioita, kuten sosiokulttuurinen teoria, mediaatio, lähikehityksen vyöhyke ja oppimisen ohjattu tuki mainitaan opinnäytetyössä. Tukevat teoriat mainitaan opinnäytetyössä, koska sisäisen puheen ymmärtäminen olisi hankalaa ilman ymmärrystä teorioista, jotka ovat siihen yhteydessä. Vygotskyn sosiokulttuurinen teoria, jossa kielen teoria esiintyy, on jaettu teorian erillisiin osioihin tavoitteena luoda yksi yhtenäinen kokonaisuus, jota käytetään sisäisen puheen ja sisäinen puhe vieraan kielen opiskelussa ymmärtämiseen. Koulutusjärjestelmässä on tarve uusille opetusmenetelmille ja silti sisäistä puhetta ei käytetä opetuksessa, koska se on sisäinen toiminto ja sen vuoksi vaativampi tutkia ja ymmärtää.

see all

Subjects:
Copyright information: © Saara Nokkonen, 2022. Except otherwise noted, the reuse of this document is authorised under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) licence (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). This means that reuse is allowed provided appropriate credit is given and any changes are indicated. For any use or reproduction of elements that are not owned by the author(s), permission may need to be directly from the respective right holders.
  https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/