Understanding the symbiotic relationship between pedagogical authority and classroom management
Khoubaba, Venla (2023-05-30)
Khoubaba, Venla
V. Khoubaba
30.05.2023
© 2023 Venla Khoubaba. Ellei toisin mainita, uudelleenkäyttö on sallittu Creative Commons Attribution 4.0 International (CC-BY 4.0) -lisenssillä (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/). Uudelleenkäyttö on sallittua edellyttäen, että lähde mainitaan asianmukaisesti ja mahdolliset muutokset merkitään. Sellaisten osien käyttö tai jäljentäminen, jotka eivät ole tekijän tai tekijöiden omaisuutta, saattaa edellyttää lupaa suoraan asianomaisilta oikeudenhaltijoilta.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202305302042
https://urn.fi/URN:NBN:fi:oulu-202305302042
Tiivistelmä
Pedagogical authority and classroom management are essential parts of teachers’ work. Both concepts are one of the main factors in ensuring progressiveness and efficacy of the teaching and learning process. Therefore, it’s truly important for teachers and educators to build a deep understanding of them in order to suitably implement strategies of classroom management and pedagogical authority in their work.
If teachers manage to achieve a strong and reliable status of pedagogical authority and master effective methods of classroom management, they are able to create and maintain an encouraging and productive learning environment, which is the goal of their work. Consequently, this thesis seeks to explore the true meanings of both pedagogical authority and classroom management, and to find out what it is that links them together.
This thesis is conducted as a narrative literature review. An extensive set of scientific literature is presented to show how pedagogical authority and classroom management are defined and perceived in the field of education. These definitions are used to analyze the interplay between pedagogical authority and classroom management. Pedagoginen auktoriteetti ja luokanhallinta ovat merkittäviä osia opettajan työssä. Molemmat konseptit ovat päätekijöitä opettamis- ja oppimisprosessin progressiivisuuden ja tehokkuuden varmistamiseksi. Niin ollen, on todella tärkeää, että opettajat ja kasvattajat pystyisivät rakentamaan syvän ymmärryksen näiden konseptien merkityksestä käyttääkseen luokanhallinnan strategioita ja pedagogista auktoriteettia sopivalla tavalla työssään.
Jos opettajat pystyvät saavuttamaan vahvan ja luotettavan aseman pedagogiselle auktoriteetilleen ja oppimaan tehokkaita luokanhallinnan metodeja, he pystyvät luomaan ja ylläpitämään rohkaisevaa ja aikaansaavaa oppimisympäristöä, joka on heidän työnsä tavoite. Täten tämä tutkielma pyrkii tarkastelemaan molempien, pedagogisen auktoriteetin ja luokanhallinnan, todellisia merkityksiä ja selvittämään mikä niitä yhdistää.
Tämä tutkielma on toteutettu narratiivisena kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksessa esitellään laaja kattaus tieteellistä kirjallisuutta, joka osoittaa miten pedagoginen auktoriteetti ja luokanhallinta on määritelty ja käsitetty kasvatuksen sektorilla. Näitä määritelmiä käytetään pedagogisen auktoriteetin ja luokanhallinnan keskinäisen vaikutuksen analysointiin.
If teachers manage to achieve a strong and reliable status of pedagogical authority and master effective methods of classroom management, they are able to create and maintain an encouraging and productive learning environment, which is the goal of their work. Consequently, this thesis seeks to explore the true meanings of both pedagogical authority and classroom management, and to find out what it is that links them together.
This thesis is conducted as a narrative literature review. An extensive set of scientific literature is presented to show how pedagogical authority and classroom management are defined and perceived in the field of education. These definitions are used to analyze the interplay between pedagogical authority and classroom management.
Jos opettajat pystyvät saavuttamaan vahvan ja luotettavan aseman pedagogiselle auktoriteetilleen ja oppimaan tehokkaita luokanhallinnan metodeja, he pystyvät luomaan ja ylläpitämään rohkaisevaa ja aikaansaavaa oppimisympäristöä, joka on heidän työnsä tavoite. Täten tämä tutkielma pyrkii tarkastelemaan molempien, pedagogisen auktoriteetin ja luokanhallinnan, todellisia merkityksiä ja selvittämään mikä niitä yhdistää.
Tämä tutkielma on toteutettu narratiivisena kirjallisuuskatsauksena. Tutkimuksessa esitellään laaja kattaus tieteellistä kirjallisuutta, joka osoittaa miten pedagoginen auktoriteetti ja luokanhallinta on määritelty ja käsitetty kasvatuksen sektorilla. Näitä määritelmiä käytetään pedagogisen auktoriteetin ja luokanhallinnan keskinäisen vaikutuksen analysointiin.
Kokoelmat
- Avoin saatavuus [31941]